Tuesday, February 14, 2017

Program Bersama Ibubapa Murid LINUS

Program bersama ibubapa murid LINUS telah diadakan pada 13 Februari 2017 dengan tema "Saya Sayang Anak Saya". Program ini bertujuan mewujudkan kesedaran di kalangan ibubapa/penjaga murid LINUS agar sentiasa peka dengan pencapaian anak mereka. 

Program tersebut juga melibatkan bengkel LINUS yang terdiri daripada Bengkel Literasi Bahasa Melayu, Bengkel Literasi Bahasa Inggeris dan Bengkel Numerasi.  Bengkel tersebut telah dijalankan oleh Ketua Panitia bagi matapelajaran tersebut. Di dalam bengkel tersebut ibubapa dan penjaga telah didedahkan kepada bagaimana mereka dapat membantu meningkatkan pencapaian anak dengan memainkan peranan sebagai pemudahcara pembelajaran anak-anak di rumah.

Ibubapa juga didedahkan kepada matlamat sekolah ke arah sifar LINUS dan diseru agar memberi kerjasama sebaik mungkin agar matlamat ini dapat dicapai.

Gambar sekitar program:

Tentatif program

Ucapan Guru Besar

Ibubapa dan murid

Mukadimah daripada SU LINUS SKNS selaku Penyelaras Program



Aktiviti ibu dan anak




Bengkel Numerasi

Group photo

Pihak SKNS mengucapkan ribuan terima kasih atas kehadiran dan kerjasama yang diberikan oleh ibubapa dan penjaga yang hadir. Semoga matlamat SKNS ke arah sifar LINUS akan menjadi kenyataan!

No comments:

Post a Comment